Lowongan Kerja Danamon Bankers Trainee (DBT-W05)

Bank Danamon didirikan pada tanggal 16 Juli 1956 dengan nama PT Bank Kopra Indonesia. Pada tahun 1976 nama bank ini berubah menjadi PT Bank Danamon Indonesia. Bank ini menjadi bank pertama yang memelopori pertukaran mata uang asing pada tahun 1976 dan tercatat sahamnya di bursa sejak tahun 1989.

Pada tahun 1997, sebagai akibat dari krisis finansial di Asia, Bank Danamon mengalami kesulitan likuiditas dan akhirnya oleh pemerintah ditaruh di bawah pengawasan BPPN atau Badan Penyehatan Perbankan Nasional (dalam bahasa Inggris lebih dikenal dengan nama IBRA) sebagai Bank yang diambil alih Pemerintah (BTO - Bank Take Over). Pada tahun 1999, pemerintah melalui BPPN melakukan rekapitalisasi Bank Danamon sebesar Rp 32 miliar dalam bentuk Surat Hutang Pemerintah (Government Bonds). Pada tahun yang sama, beberapa bank BTO akhirnya digabung menjadi satu dengan Bank Danamon sebagai salah satu bagian dari rencana restrukturisasi BPPN.
Persyaratan Khusus :

Tingkat Lulus : Minimal S1
Jurusan : Semua Jurusan
Kategori Posisi : Management Trainee

We are seeking for highly talented fresh graduates to be Danamon future young Leaders. 
You will experience the whole aspect of banking business and have the privilege exposure to the Top Executives and Senior Leaders. 
Your strategic thinking, creativity & business acumen will be incubated through in-class trainings, assignments and Leadership challenges.
And you will get your own Buddy and Mentor in every phase of your journey with us.

danamon
Join us, if you are/have:

Highly motivated, result oriented, persistent and resilient person.
Possess excellent analytical, communication and interpersonal skills.
English language proficiency (Minimum TOEFL/IELTS/TOEIC score: 500/6/550).
Fresh Graduate S1/S2 from respectable universities.
Min GPA 3.00 from 4.00 scale.
Max age of 23 years old (S1), 25 years old (S2).

Send your CV, recent photograph, and indicate your GPA, and email to hrtalent.acquisition@danamon.co.id and stated position code to e-mail subject : DBT-W01

Post a Comment


Previous Post Next Post

Contact Form